Friday, October 29, 2010

Teman tapi mesra



Last entry saya ada tulis pasal teman tapi mesrakan... s0 sekarang saya nak crite pasal entry ni ngan k0rang semua... sebelum tu k0rang ada tak ttm?? saya?? emm.. malulah... hehehe.. *blushing... ok 0k.. saya memang ada teman tapi saya tak tahulah yang ni b0leh dikateg0rikan sebagai teman tapi mesra atau tak...dulu masa saya kerja di tempat lama saya ramai kawan lelaki.. sebabnya masa saya mula bekerja saya sorang je p0mpuan... yang lain laki... seni0r pun cuma dua 0rang je p0mpuan yang ada di 0pis yang lain sume kat l0kasi... tapi mase mula-mula masuk saya banyak belajar dari s0rang akak seni0r ni... yang lagi s0rang tu tak rapat sebab dia macam garang.. jadi first week saya makan ngn senior pompuan but after sec0nd week dah ramai new staff masuk...dan ada s0rang gurl..indian girl...dan kami new staff kena blaja buat new system... xtually system ni dah lama but still in progress s0 kami yang baru ni kena sambung kerja-kerja 0rang lama dah mulakan tapi belum siap... kami ada masa lebih kurang seminggu kat kl bef0re tiba-tiba kena terbang ke sabah... masa tu lebih kurang 80rang dalam gr0up yang pergi..tak termasuk 3 programmer sebab kit0rang naik flight yang berbeza.. di sabah ada se0rang staff yang dah menunggu di mana dia akan lead kit0rang semasa disabah..jadi bila dah sampai di sabah kit0rang dah jadi macam satu famili...semua rapat kecuali s0rang mamat ni sebab dia selau buat hal..ser0n0k sangat...c0z everything kita wat t0gether-gether.. famili jauh jadi tu jelah saudara yang kita ada...

Saya sebilik with the indian girl..walaup0wn dia tidak sebangsa dan seagama tapi we have fun being r00mate t0gether ab0ut 0ne m0nth jugakla...but she seems t0 be sad because yelah jauh dari familikan differs than me...im just happy g0 lucky.. sampai dia tanye d0 you n0t sad far fr0m family?.. and my answer 0f c0z i d0... but i'm try t0 hide this kind 0f feeling and just enj0y the life here... c0z n0t frequently we have this chance t0 be here with new friends but n0w we just like 0ne family..betulkan...kadang-kadang kita hanya perlu lalui hidup ni dengan tenang dan just enj0y dengan apa yang kita sedang lalui dan terbentang di depan mata kita..kerana semua tu adalah pengalaman.. pengalaman tulah yang mendewasakan kita..banyak mengajar kita..apa yang penting kita kena pandai membawa diri...insyaallah..segala urusan kita akan lebih dipermudahkan dengan d0a-d0a yang kita m0h0n kepada Allah..

0k disebabkan saya lebih ramai kawan lelaki semasa di tempat kerja dan kami pun memang rapat.. sehinggalah kami dah pulang ke kl kami tetap rapat.. masa kat sabah kit0rang pegi dan balik kerja naik cab yang memang dah sedia menunggu kat depan h0tel..jadi sebab dah terbiasa dengan kehidupan macamni membuatkan bila kat kl dah jadi malas nak jalan pegi lrt s0 this 0ne guy drive car t0 0pis then pelawa me t0 ride his car sebab my h0use sejalan nak pegi ke 0pis..s0 dalam banyak-banyak kawan di 0pis dia paling rapat sehingga ramai 0rang sangka we are c0uple..dengan security pun ingat kami husband and wife..hahaha...gile..kit0rang kawan macam biasa but this guy really take care ab0ut me until he ask me if i want t0 be m0re than friend even his kn0w that i'm already have bf..i said n0... and 0ne day i ask him i want s0ng pakai buang by stacey and the lyrics..s0 he gave me and ask me if i want s0me0ne that can accept cinta pakai buang like that s0ng.. i said n0... 0h my G0d.. he is out 0f his mind...he said 0k ape my bf still study kat outside kl then i can c0uple with sum0ne else here.. if my bf kat kl then i c0uple wit my bf as n0rmal..fuhh.. susah hidup kalau buat macam tu... setakat kawan je 0klah... saya cuma nak berkawan bukan jumpe 0rang ni terus nak c0uple c0uple... haisshh...kan el0k just be friend..

Then nak tahu ape yang saya buat..disebabkan alm0st in the 0pis thought we are c0uple...s0 i trylakan nak menjauhkan diri sikit dari this guy...supaya kami tidak membuat 0rang salah sangka...since we are bussy ulang alik pegi meeting di putrajaya..dah ada new staff kat 0pis.. ada 2 girls... 0ne 0f them already married tapi yang tu keje tak lame sangat dia dah ada 0ffer baru.. yang s0rang ni stayed kat kamp0ng baru same with me tapi dia di flat tinggi..s0 bila this guy ajak balik same i said why n0t invited this new girl skali c0z dia pun stay kat kamp0ng baru...but this guy suruh saya yang ajak sebab dia segan.. s0 lepas tu saya terpikir untuk kenenkan d0rang berdua..hehe... tapi tak menjadilah... c0z mereka tak serasi.. tup tup this guy c0uple dengan 0rang lain tapi mase tu kit0rang dah tak keje di tempat yang same.. c0mpany tu dah nak bankrap... s0 this guy in the first batch yang kene berhenti.. dan semua geng-geng saya sume dah takde..

Nak disambungkan cerita...kat 0pis waktu bulan puase alm0st semua staff yang stay kat site kene balik 0pis.. then after my geng dah takde saya mula rapat dengan w0men staff.. lepas tu ada pulak seni0r yang nak kenenkan saya dengan s0rang guy ni.. this guy ni sangat-sangat pemalu 0rangnye.. hehe..pemalu kuasa dua...seni0r ingat saya ni takde bf k0t..tats why asyek nak kenekan kit0rang.. besides seni0r p0mpuan ramai dah kawen... sampailah satu hari ni seni0r-seni0r laki wat rancangan nak kit0rang pergi makan bersama... 0h men.. masa tu tak tahulah nak cakap.. memang malu geram semua ada...tapi disebabkan kesian kat tis guy then i agreed t0 lunch t0gether but my fren ac0mpany la sekali...and after that we bec0me m0re cl0ser la..ada la g0ing 0ut t0gether pegi makan and teng0k wayang... tapi biasanya i will invited my fren t0 j0in us.. kalau dia tak b0leh then we g0 0ut tw0 0f us je lah..s0 rite n0w dia adalah express his feeling t0 me..but n0 n0 n0... i prefered t0 be teman je..adakah ni teman tapi mesra?? ahaks...tak tahulah..sambil blushing-blushing again... =)

No comments:

Post a Comment