Friday, November 12, 2010

Binatang Yang saya paling tak suka


Hye guys! Lame tak update bl0g. Jeles neng0k bl0g 0rang lain yang berupdated hari-hari k. S0 saya pun akan berusaha macam bl0gger lain yang rajin kemain tu. Hmmm entry hari ni saya nak cerita kat k0rang salah satu kelemahan saya dengan binatang-binatang ni. *Macam kasar pulak kan cakap binatang-binatang s0 saya nak tukarlah haiwan-haiwan ni. Hehehe. 0k. kira saya ni nak buka kelemahan diri sendirilahkan sebab k0ngsi cerita ni ngan k0rang. Tapi tak ape. Sharing is caringkan. Setiap 0rang mesti ada haiwan yang dia tak suka, tak0t atau geli. Macam saya, saya tak suka haiwan yang tak berkaki. Haiwan yang bergerak dengan menjalar menges0t atau menguit-nguit. Hehe. Paham ke menguit-nguit tu. Itu bahasa pasar tau yang selalu saya ngan famili cakap tok benda yang berjalan perlahan atau bergerak perlahan. 0k. Nak tau haiwan yang saya tak suka j0m intai di bawah…

Thanks to Google image

1.Ular

Geli teng0k badan dia. Tak tahulah kenapa ada 0rang suka pakai beg atau kasut kulit ular yang real atau pun c0rak dia sebiji macam kulit ular… Haisshh.. saya memang tak suka… Lagipun ularkan ada bisa.. Jadi memang tak suka…tak0t geli semua pun ada..

Thanks to Google image

2. Ulat sampah

Eeuuww… Memang geli.. saya pernah nampak ulat sampah kat rumah lama kakak saya.. Sampai malam tu termimipi-mimpi… Mimpi ngeri 0key..

Thanks to Google image

3. Pacat

Geli dan tak0t… Kat kamp0ng saya memang banyak pacat… Memang geli abis dengan badan dia yang hitam licin.. Pacat ni kalau melekat kat badan hati-hati k sebab dia bukan setakat hisap darah tapi b0leh merayap masuk dalam badan melalui r0ngga-r0ngga di badan seperti melalui alat sulit.. Lintah kalau hisap darah bila dia dah kenyang dia akan jatuh sendiri tapi kalau pacat ish bahaya...

Thanks to Google image

4.Lintah

Ni lebih kurang adik beradik dengan pacat. Saya selalu k0npius ape bezanya lintah dan pacat ni sebab rupanya lebih kurang je… Ish … Sekarang ramai pengusaha yang mengusahakan penternakan lintah sebab permintaan tinggi untuk bidang perubatan seperti bekam…tapi saya memang geli tak dapat bayangkan nak berbekam menggunakan lintah..

Thanks to Google image

5. Cacing

Cacing pun saya geli jugak… badan dia yang lembik-lembik tu…sebaikla saya tak memancing.. kalau tak tak tahulah macamane nak pegang cacing tu… Tapi tak pe sekarang dah banyak umpan tiruan yang boleh menggantikan cacing atau tak pun guna anak udang ke sot0ng ke… Eh ye ke b0leh? Hahaha..Saya pun tak sure..

Thanks to Google image

6. Ulat bulu atau yang seumpama dengannya..

0k.. saya memang tak suka dengan ulat bulu ke beluncas ke… Memang geli ye.. Rasa nak melompat-lompat kalau teng0k ulat-ulat ni…Tapi kalau ulat buku b0leh tahan lagi… Hehehe…





No comments:

Post a Comment