Friday, November 12, 2010

Cerita yang tak berbal0i tok dit0nt0n di panggung

Poster cantik tapi ceritanya tak berapa menarik

Semalam saya keluar dengan incik wan selepas balik keje. Dia baru balik KL semalam dengan membe-membe dia walaupun sebenarnya dah lame cuti sebab dia nak study kat U. Kalau kat rumah mesti liat nak studykan. S0 malam tadi kit0rang pegi wangsawalk mall. Saye nak beli kasut kat situ sebelum ni dah pernah survey tapi malam tadi dah tak ade kasut yang saye nak tu... Haisshh... sedey je... Lepas tu kit0rang pegila teng0k wayang. Dia tanye saye nak teng0k cerite ape. Saya nampak Poster Skyline. Cerita ni baru start kat panggung semalam. Membe saya kata cerite ni macam best teng0k trailer dia. Then saya pun cadangkan teng0k cerita ni.

Kat dalam panggung saya dah mula mengant0k teng0k cerita ni walaupun baru 20 minit start. Jalan cerita dia memang lembap. Pelak0n dia pun pelak0n yang saya tak kenal s0rang pun. Harap s0und dan CGI je yang 0k. Yang lain sume hampeh. Memang tak best langsung dari mula sampai penghujungnya. Rasa memang membazirkan duit je. So pada k0rang yang rasa-rasa teruja nak teng0k cerita Skyline selepas teng0k teng0k trailer dia, saya nak pesan tak perlulah membazirkan duit dan masa k0rang. Lebih baik k0rang teng0k cerita lain yang ada kat panggung tu k. Untuk filem ini kalau nak bagi rating saya bagi 1 bintang je.

Tapi semalam first time saya teng0k wayang di Wangsawalk mall. Panggung dia 0k. Barukan. siap ada c0uple seat lagi. Tapi saya belum berkesempatan lagi masuk panggung yang c0uple seat tu. Maybe next time la kan. Tapi kalau nak pergi mesti kena pilih cerita yang best dulu sebelum nak beli tiket wayang baru ada m0od nak men0nt0n =)

No comments:

Post a Comment