Thursday, November 25, 2010

Rajin la pulak


Konon-konon je rajinnye..
Gile rajin pulak saya mengupdate blogkan..kan..kan.. Walaupon memang tak layak tok dibandingkan dengan otai-otai blogger yang sangat –sangat banyak postnye dan of cozla banyak pulak followernye kan tapi at least sekarang ni saya dah menunjukkan kemajuan dalam dunia blogging ni.. *Senyum-senyum kambing… Hehehe.. Kenape tibe-tibe saya jadi macamni??
Sebabnye…
Meluahkan perasaan
Sebenarnye seronok dunia berblogging ni sebab ini satu cara untuk kita meluahkan perasaan kite atau pandangan kite.. Kadang-kadang apa yang kita tak dapat luahkan melalui kata-kata kepada seseorang tak kisahla samada marah ke geram ke suka ke kecewa ke tak puas hati ke kita boleh tulis kat dalam ni… Mungkin apa yang nak kita sampaikan kepada orang tertentu tu tak baca post kite tapi ia akan melegakan sikit perasaan kita atau orang kata melepaskan perasaan la… nak rasa lebih lega buat-buatla macam orang tu memang baca blog kita… Hehehe…
Berkongsi idea dan ilmu.
Kat sini jugak kite boleh share-share ilmu yang kita ada. Bila kite terjumpe sesuatu yang berguna kita post kat sini untuk mengajar diri sendiri dan jugak orang lain. Contohnya bila kita belajar benda baru so kita nak share kat orang lain ape yang kita belajar tu macam tutorial untuk menaikkan trafik blog ke tips untuk memilih pasangan ke ape-ape jelah..tapi make sure ye kalau korang nak copy paste sebarang maklumat dari blog orang lain korang kene mintak izin tuannya dulu k.. ataupun letak link sumber yang korang ambik tu..
Mencapai target
Setiap orang mempunyai tujuan dia sendiri kenape dia terlibat dalam dunia blogging ni.. Tak kesahla sama ada untuk tujuan mengembangkan bisnes sendiri untuk mendapatkan lebih banyak customer, menambahkan kenalan dari geng-geng blogger contohnya sekarang ramai yang buat perjumpaan dengan ahli-ahli membe blogkan… atau untuk side income ke contohnya hasil dari nuffnang sambil berblogging sambil tu dapat duit masyuk… Macam sayakan target saya adalah mencuba sedaya upaya untuk mengepost entry dengan lebih banyak untuk bersaing dengan membe saya.. Hehehe…
Tapi tak kesahla apa-apa pun tujuan dan matlamat kita.. yang penting kita hepi… hepi…hepi..hepi…yang penting kita hepi…yeeeaaay!!!

No comments:

Post a Comment