Saturday, December 18, 2010

Dah tengok Hantu Kak Limah Balik Rumah

Dua hari yang lepas saya dah tengok dah movie seram komedi Melayu yang tengah meletup-letup sekarang ni mana taknya dua kali saya pergi cinema kononnya nak tengok cerita ni tapi full beb.. Cayalah.. So hari Rabu saya ajak incik 0ne tengok wayang dengan membe saya mizz leina and mintak tolong mizz leina  bookingkan tiket wayang cerita ni.. Ok dapat seat tapi baris ke empat dari depan screen… Walaweih.. Kena mendongak sikit tengok screen.. Huhu.. Masa ambik tiket ingat nak tukar seat tapi ticketing person tu kata dah full.. Oklah depan pun depan lah janji dapat tengok cerita yang digebangkan best tu.. Lepas bayar je tickets and kitorang nak blah dari situ nampak Irma Hasmie tengah betul-betulkan baju dia masuk dalam skirt dan sedang berdiri tempat line up nak beli ticket.. Lepas tu barulah nampak crew-crew production tengah pasang lighting… Owh Ok dorang nak shooting la ni.. Kemudian muncul pulak Jehan Miskin, Scha Alyahya dan abang Scha dalam Awan Dania… Sahlah ni shooting tuk Awan Dania series.. Ish cepat pulak kitorang gi ambik tickets kalau tak, boleh interframed beratur beli ticket kan mizz leina.. Wakakaka… It’s oklah.. Ok dah tak nak cerita pasal ni..

Berbalik topic utama saya sebenarnya adalah tentang cerita hantu kak limah ni.. Banyak komen yang saya baca di facebook, blog dan mulut –mulut yang cakap cerita ni memang best.. Dan itu salah satu sebab kenapa incik 0ne nak tengok sangat cerita ni bukan saya k.. Hehehehe.. Mula-mula cerita ni start oklah dan bolehla ketawa terbahak-bahak but after 30 40 minutes dah rasa lambat betul jalan cerita lepas tu dah merepek–repek pulak…  Punggung pun dah rasa cam tak senang duduk dah.. hilang focus dan mood nak sambung tengok.. Rasa cam karut gila.. Gelak ketawa orang ramai pun semakin lama semakin hambar.. Mungkin bukan kami bertiga je kot yang rasa bosan tapi orang lain pun mempunyai pandangan yang sama jugak… Sampai penghabisan pun kami rasa cam tak puas hati dan ape lagi keluar panggung pun cam rasa tak best.. Dalam 5 bintang saya bagi 2 bintang je tuk cerita ni.. Ini cuma dari pandangan sayalahkan tapi ada yang kata best ada yang kata tak.. So tepuk dada tanya selera masing-masinglah yek… Yang belum tonton tu pergilah meramaikan lagi penonton dan sokong industri filem tanah air api angin kita ni ye.. Semoga cerita ni akan mendapat kutipan box office.. Chaiyok2!!


No comments:

Post a Comment