Wednesday, December 8, 2010

Salam Maal Hijrah

 Assalamualaikum..

Rasanya belum lewat lagikan nak ucap salam Maal Hijrah pada semua blogger walaupun hari ni sudah 2 Muharram 1432H... Dah masuk tahun baru dalam bulam Islam dan ini menunjukkan tak lame lagi akan masuk tahun baru dalam kalendar Inggeris yang selalu kta pakai tu... Hehe kalendar kuda... Kenape kalendar kuda? Sebab kalendar kat umah saya memang selalu pakai kalendar yang ada gambar kuda tu sebab senang tau tengok kalendar tu.. Lengkap dengan tarikh dalam bulan Islam pastu semua cuti ada tulis kat dalam tu... Senang nak referkan... Kira 3 in 1.. Ingat air minuman je ke ada 3 in 1... Kalendar pun ada k..

Salam Maal Hijrah 1432H

Ok.. Bercakap pasal tahun baru ni semestinya orang akan cerita pasal azam tahun baru kan... Yelah tahun lepas punye cerita dah tutup buku kan.. Sekarang dah bukak buku barulah... Tapi ada jugak cerita tahun lepas yang kena bawak ke tahun baru sebab masih belum selesai lagi... Takpelah tak kesahla kerana perjuangan tak pernah terhenti dan selesai selagi nyawa dikandung badan..  Yang pasti tahun baru sudah pasti ada azam yang baru.. Tercapai atau tidak itu semua terpulang pada diri kita... Usaha tangga kejayaan... Nak seribu daya tak nak seribu dalih... Tepuk dada tanya selera... Yang penting kita terus berusaha dan berusaha.. Don't give on your faith... Chaiyok! Chaiyok! Malaysia Boleh!! Ok ni dah over k.. Opss terlebey suda..

Kalau korang nak tahu hari ni besday saya dalam bulam Islam tau.. 2 Muharram....  Eleh sape kate tak nak tahu tu jeleslah tu sebab bukan besday korangkan.. Hehe.. Kalau tak jeles meh nyanyi sikit untuk saya.. Allah selamatkan kamu.. Allah Selamatkan kamu... Allah selamatkan Lea a.k.a. cekodok penyek .. Allah selamat kamu ♫..Terima kasih ye kerana menyumbangkan suara anda.. Hehehe... Wat susah-susah je..  (◕‿◕) Dahla tu nanti ntah ape-ape lagi saya mengarut.. Oklah camat malam... Peace no war..

Semoga impian tahun baru akan tercapai..






2 comments:

  1. semoga tahun baru akan menjadi lebih baik

    ReplyDelete
  2. yes..chaiyok!! ape ye agaknye azam thn baru cik gallus gallus..

    ReplyDelete